11 Ağustos 2011 Perşembe

BÜTÜN MİZAHÇILARA MANİFESTOMDUR !....


Son zamanlarda, mizah adına yaşanan olumsuzluklar beni bir hayli üzmüştür. Bu ülkede en kolay kapatılan, dergiler ve köşelerin nedense hemen hepsi MİZAH ile iltintilidir. Şu anda bunları listeleyip, tekrar moral bozukluğu yaşatmak istemiyorum. Bu çoğu mizahçı arkadaşımda, bıkkınlık ve mizahı bırakma şeklinde tezahür etmiştir zaten.

Ama bunda biz mizahçıların da vebali vardır. İstanbul'da sırça köşklerde oturan mizah elitlerini saymıyorum. Ama kimi mizahçılar kendilerine en ufak eleştiri yönelten mizahçı arkadaşlarına, en ağır hakaretleri yapmaktan çekinmemiştir. Bu yılın Martında, geçmişte benim esprilerimi çizen ve yıllardır tanıştığımız bir dost sandığım arkadaşa bir eleştiri yöneltmiştim. '' Sen geçmişte en ağır eleştiri yönelttiğin camianın yayın organında nasıl yer alabildin ? ''. Arkadaş, bana ağza alınmayacak hakaretler yağdırmayı marifet saymıştır. Hakaret ve küfür ancak aciz insanların silahıdır.

Efendim neymiş ? Ben şimdiye değin çıkan sağcı,solcu bütün mizah dergilerinde yazmışım. Burada Sadık Pala arkadaşımdan geçmişte duyduğum bir sözü nakletmek isterim. '' Leman'da bize yer verdiler de biz mi yazıp, çizmedik ''. Ben tekrar ediyorum. Ben yazılarımı yayınlayabileceklerse, her yerde yazarım. Ama ben geçmişte en ağır eleştirileri sarfettiğim yerlerde yazıp çizmem. Dün AK dediğim konulara, bugün KARA demem.

Bana çıkar adına hakaret eden, yıllardık dostluğumuzu bir paçavra gibi yere arkadaş, ben sizin gibi mizah adına hiç kazanamadım. Bilakis sizin gibi mizahçıların her zaman velinimeti oldum.Sizin içinizde aldığınız her dergiyi aldım. Ama siz bunu görmeyip, küçük çıkarlar için beni - deyim yerindeyse - satmanız önemli değil. Siz kendi doğrularınızı, düşüncelerinizi, duruşunuzu sattınız zaten. Beni satmışsınız çok mu ?

Ama, asla ve asla bu kişiler, mizaha her koşulda sahip çıkan ve mizahın neferi arkadaşları temsil etmiyor. Onları sevgiyle kucaklıyorum.Ve onlara diyorum ki, mizaha küsmeyin. Hiç bir yerde yazamıyorsanız, çizamiyorsanız HARBİCİ MİZAH'ta yazıp çizin...Sevgilerimle !...

İBRAHİM ORMANCI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder